Dada a ausência de suplementos mecânicos (aliás, ausência de quase tudo
) em D&D Next é bom ver que a Wizards of the Coast continua colocando artigos em seu site oficial, e recentemente saiu o artigo sobre
Modificação de Classes.
Honestamente, é o melhor artigo de D&D Next até agora - não pelas variantes de classe (Ranger sem-Magia e "Feiticeiro Divino", vulgo, Favored Soul), mas sim por mostrar como cada classe de D&D Next foi construída e quais são as expectativas dela. E claro, por trechos hilários quanto a classes não-conjuradoras como:
Note that the 7th-level features for the Champion and the Battle Master lean heavily on the exploration and interaction pillars of the game; the Eldritch Knight gains spells, which contribute to the fighter’s competence in the exploration and interaction pillars, and so its 7th-level feature is geared to blending spells and attacks.[/i]
"leans heavily on exploration" quer dizer... dar um pulo um pouco maior? Sério? Continuando:
Rogues are the masters of skills, and the class already pushes the boundaries of what we (and our playtesters) consider to be acceptable in terms of game balance. Giving them more skill potency could push rogues over the line.E também:
The monk’s Martial Arts feature was carefully worded to prevent unintended combinations; this is why the feature does not treat unarmed strikes as a finesse weapon, since that could have unforeseen consequences in future material about finesse weapons that is appropriate for, say, a rapier or a dagger but not an unarmed strike.