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Sistemas & Cenários / Aspects of Fantasy - Fate d20
« Online: Junho 23, 2014, 12:22:41 am »
http://rpg.drivethrustuff.com/product/131485/Aspects-of-Fantasy

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ASPECTS of FANTASY

A fantasy roleplaying game that takes the familiar D20 rules system and updates it with rules and concepts from the popular Fate rules engine

In Aspects of Fantasy you will find:

  • A streamlined version of the D20 system
  • Rules for using aspects and fate points with characters, equipment, adventuring parties, and creatures
  • Quick character creation rules with 8 races, 8 classes and a number of backgrounds and traits
  • Rules for using fate points as a commodity to power traits and maneuvers
  • Critical and fumble rules along with an easy to use skill system
  • A D20 magic system that better integrates with aspects and fate points along with over 150+ spells
  • Conversion information for using Aspects of Fantasy with your Pathfinder and D20 products, along with a dozen sample creatures to get you started

Aspects of Fantasy can be used to integrate elements of Fate into any version of your favorite fantasy roleplaying game, or it can be used as a way introduce your D20/Pathfinder players to concepts in the Fate rules system.

Tipo, é isso mesmo. D&D 3.5 convertido pra Fate, com os dados de sempre (1d4 a 1d20), "Holy Six" (Str, Dex, Con, Int, Wis e Cha) e os Aspectos de Fate, com algumas adições aqui e ali pra modificar um pouco mas deixando tudo igual do jeito que tu lembra. Ah, e sem magia vanciana.

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Diários de Campanha / [OVA] Flying for Dummies
« Online: Outubro 10, 2013, 05:51:09 pm »
Postarei aqui as sessões de uma campanha em que participo como jogador. O cenário é Eliond, um mundo criado por mim e por meus colegas, e o sistema usado é OVA Revised (Preview version).

Algumas cenas podem ser de "alto risco", mas acredito que não tenha nada muito explícito ou safadéeenho.

Imagens serão postadas apenas como links, para evitar o Ban Hammer.

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Linha Direta / Tamanho das assinaturas
« Online: Outubro 04, 2013, 05:45:55 pm »
Qual o tamanho mais apropriado para as assinaturas? Desde que me inscrevi decidi usar coisas pequenas porque era o que todo mundo estava fazendo.

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Sistemas & Cenários / Convertendo fichas para OVA Revised
« Online: Outubro 04, 2013, 02:27:42 pm »
Fazendo uma simples conversão de ficha para tentar exemplificar como o OVA Revised é. Vamos pegar uma que eu fiz prum sistema ai e vamos começar a converter.

Pra começo de conversa usarei o método de criação Base Zero: Abilities e Weakness devem estar o mais próximo possível de 0 (zero). Obviamente teremos 5 "pontos" de padrão, como é explicado na regra em si.

Base Zero
This rule is based on keeping your character’s total of Abilities and Weaknesses as close to zero as possible. Just add all Ability bonuses and subtract all Weakness penalties to see your Character Total. At most, your character should not be above or below zero by more than five – or another number at the GM’s discretion.


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Young Female Samurai
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Uma personagem simples e sem muita profundidade (por enquanto). Dá pra trabalhar fácil com ela se usarmos alguns conceitos simples: Garota Samurai e Sexy Girl.

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Abilities
Strength 3, Stamina 5, Agility 3, Dexterity 0, Fighting 1, Intellect 2, Awareness 0, Presence 0

Ela não tem muita presença, não presta muita atenção nos arredores e nem tem treinamento com armas de longa distância, mas sabe um pouco de combate, é forte, ágil e resistente. De início dá pra pegar Agile 2.

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Powers
Attacks:
  • Fast Cut: Damage 4
  • Alt: Great Slash: Damage 6 [Alternate Resistance (Will) 1]
  • Alt: Long Slash: Damage 6 [Shape (Burst) 1]
  • Alt: Repetance Slash: Damage 6 [Homing]
  • Alt: Penetrating Slash: Damage 5 [Penetrating 6]
Blade Coat: Energy Aura 5
Leap Technique: Leaping 3
Strong Arms: Power-Lifting 5

Uma lista de poderes que se concentra só em porrada, que coisa. Dá pra separar Attack 3, Barrier 2 (para Blade Coat), Quick 1 e Strong 1.

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Equipment
Katana
     Cut: Damage 2
Clothes
     Frail Kimono: Protection 2
Items
     Heal Potion: Healing 2, Speed Potion: Super-Speed 4

Equipamentos úteis para qualquer aventureiro, sendo que na imagem ela não tem nenhuma bolsa, então onde será que ela leva essas poções... Numa mochila, claro! :) Não vamos nos apegar à imagem, mas à personagem em si: Armored 1 por causa da proteção do quimono (ou como as técnicas de defesa que ela aprendeu) e duas poções que funcionam como Heal 2 e Agile 4, mas vamos usar o conceito do "o Mestre permitiu" para criar poções de verdade; sim, o sistema permite.

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Advantages
Accurate Attack, Close Attack 10, Evasion 1, Improved Initiative, Instant Up, Quick Draw, Defensive Roll 4, Equipment 1

Esses Talentos são um pouco redundantes com o próprio Attack, então não vamos precisar entrar em muitos detalhes EXCETO pela existência de Evasion e Defensive Roll. Evasion pode render tanto um Evasive 1 como um aumento em Agile, e decidi aumentar o segundo para Agile 3. Defensive Roll serve para aumentar Toughness, que conta como a "resistência a lapadas" do personagem; vamos colocar um Tough 1, aumentando a Health da personagem de 40 para 50.

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Skills
Acrobatics 8 (+11), Athletics  (+3), Deception  (+0), Expertise: Light Arcana 8 (+10), Expertise: Swordmanship 8 (+10), Expertise: Advanced Math 8 (+10), Insight  (+0), Intimidation  (+0), Perception  (+0), Persuasion  (+0), Stealth  (+3)

Acrobatics, Athletics e Stealth já são cobertos por Agile (não muito no caso de Stealth, mas foda-se), então nenhum problema até ai. Os Expertises dela que chamam um pouco a atenção, já que fazem a "garota sem nome" ter conhecimento sobre um determinado assunto que não foi explorado em seu histórico e sobre matemática avançada. Vamos colocar Knowledge (Light Arcana) 1 e Knowledge (Advanced Math) 1.

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Complications
Inexperienced
Hate towards Light Arcana users
Liar

Agora, as complicações. Não temos muita coisa para atrapalhar no equilíbrio da ficha (que está em +14 neste momento), então vamos ver o que temos fora da ficha: ela é uma Sexy Girl, o que pode render um Bizarre Appearance -2 por causa dos fartos seios e da preferência em andar por ai com o quimono sendo sua única roupa/proteção. A destreza em 0 pode render Clumsy -1, percepção em 0 pode render Absent-Minded -1 ou Easily Distracted -1 e temos pelo menos UM inimigo no background dela, rendendo um Rival -3. Inexperienced seria como "alguém que ainda não sabe muito do mundo", então vamos colocar Naive -1 e Weak-Willed -1. O Hate cai em Hatred -2 sem nem parar pra pensar duas vezes. Aliás, ela usa sua katana para tudo, então Focus -1 (Attack/Katana) seria inteligente de se apontar. Aliás, ela é uma Samurai, então tome Code of Conduct -1 (Bushido).

Vamos ver a ficha dela até agora.

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Young Female Samurai
Health 50 Endurance 40
Defense 3 (5 com Barrier)

Abilities (+14)
Agile 3
Armored 1
Attack 3
Barrier 2 (Blade Coat)
Knowledge 1 (Light Arcana)
Knowledge 1 (Advanced Math)
Quick 1
Strong 1
Tough 1

Weakness (-12)
Absent-Minded -1
Bizarre Appearance -2
Clumsy -1
Code of Conduct -1 (Bushido)
Focus -1 (Attack/Katana)
Hatred -2
Naive -1
Rival -3
Weak-Willed -1

Items
Heal Potion (Heal 2)
Speed Potion (Agile 4)

Faltou a parte que importa para uma samurai porradeira (e personagens porradeiros de OVA): os Attacks. Vamos converter isso tudo em termos mecânicos, shall we?

Aliás: Attack 3 + Strong 1 = DX 5 (+1 do base). DX é o multiplicador de dano.
Agile 3 dá 3 dados de ataque, mais os 2 dados padrão pra qualquer coisa = Roll 5.
End é o gasto de Endurance, cada Perk e Flaw que o ataque tiver pode aumentar e diminuir esse valor, respectivamente.

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Antes

  • Fast Cut: Damage 4
  • Alt: Great Slash: Damage 6 [Alternate Resistance (Will) 1]
  • Alt: Long Slash: Damage 6 [Shape (Burst) 1]
  • Alt: Repetance Slash: Damage 6 [Homing]
  • Alt: Penetrating Slash: Damage 5 [Penetrating 6]

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Depois

Attacks
Fast Cut Roll 5 DX 5 End 0
Great Slash (Will Attack) Roll 5 DX 5 End 0
Long Slash (Ranged, Strength-Powered, Effective) Roll 5 DX 6 End +10
Repetance Slash (Redirectable, Effective) Roll 5 DX 5 End +10
Penetrating Slash (Armor Piercing, Effective) Roll 5 DX 6 End +10

Agora vamos para a ficha final:

Young Female Samurai
Health 50 Endurance 40
Defense 4 (6 com Barrier)

Abilities (+14)
Agile 3
Armored 1
Attack 3
Barrier 2 (Blade Coat)
Knowledge 1 (Light Arcana)
Knowledge 1 (Advanced Math)
Quick 1
Strong 1
Tough 1

Weakness (-12)
Absent-Minded -1
Bizarre Appearance -2 (Revealing Clothes)
Clumsy -1
Code of Conduct -1 (Bushido)
Focus -1 (Attack/Katana)
Hatred -2 (Light Arcana Users)
Naive -1 (Inexperient)
Rival -3
Weak-Willed -1

Items
Heal Potion (Heal 2)
Speed Potion (Agile 4)

Attacks
Punch Roll 5 DX 2 End 0
Fast Cut Roll 5 DX 5 End 0
Great Slash (Will Attack) Roll 5 DX 5 End 0
Long Slash (Ranged, Strength-Powered, Effective) Roll 5 DX 6 End +10
Repetance Slash (Redirectable, Effective) Roll 5 DX 5 End +10
Penetrating Slash (Armor Piercing, Effective) Roll 5 DX 6 End +10

Ficou com +2 no final, mas é assim que quero fazer essa personagem. Dava pra remover algumas Weakness pra deixar em +5, só que do jeito que ela está ficou bem interessante como uma personagem conceitual.

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Sistemas & Cenários / Lenda dos 5 Anais - O Retorno
« Online: Setembro 12, 2013, 11:39:11 am »

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Sistemas & Cenários / Anais das Eras
« Online: Setembro 11, 2013, 02:17:34 pm »
http://www.indiegogo.com/projects/annals-of-ages-tome-of-races

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New fantasy races compatible with the 13th Age Roleplaying Game, The Pathfinder Roleplaying Game, and other fantasy roleplaying games.

This first offering is a 96+ page full-color hardcover book containing 20+ original fantasy races.

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Sistemas & Cenários / L&L 04/09 "E isso não é plágio de FFXI!"
« Online: Setembro 04, 2013, 08:22:33 am »
http://www.wizards.com/DnD/Article.aspx?x=dnd/4ll/20130902

Certo, agora foi tudo pro cacete! Pegaram o sistema de subclasses de Final Fantasy XI, deram uma mexericada com coisas de Eberron e Pathfinder e, voilá, nova bagagem de loucuras e confusões para os jogadores corajosos desta vindoura edição!

Analisando de forma fria e calculista: agora nós vamos ter Classes e Subclasses para customizar e individualizar ainda mais nossos personagens, o que é bom. Já estamos acostumados com o mini-gerenciamento de várias tralhas como bônus de itens mágicos, habilidades de classe/raça e habilidades de nossos companheiros de grupo na hora da porrada, então não vai ser tão complicado aprender e utilizar isso, certo?

Analisando de forma paranoica: COMBOS IRÃO PRA MAIS DE MIL!! Imagine só: alguém chega e pega duas classes diferentes "porque no livro não diz nada que não pode", pega uma subclasse para cada e ainda por cima corre para tentar adaptar Classes de Prestígio e uma meia dúzia de Talentos pra "encaixar tudo no conceito do meu personagem". Claro, já que o teu conceito é o do apelão isso com certeza vai ser algo a deixar vários mestres de primeira viagem com o cabelo da cabeça indo parar embaixo do suvaco.

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Sistemas & Cenários / D&D Next - Isso é a ficha!?
« Online: Agosto 29, 2013, 08:48:00 am »

Eu entrei no link pronto pra esculhambar, mas fui olhando, olhando, olhando... Até que tá bonitinha.

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Sistemas & Cenários / Red Aegis - Mais um...
« Online: Agosto 28, 2013, 05:11:13 pm »
http://newbiedm.com/2013/07/18/about-the-red-aegis-rpg/

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I’ve joined the development team (as a freelancer) of a new rpg that has been announced called Red Aegis.  The game is the brainchild of the James Bros. (Matt & Brian), names you’ll recognize from plenty 4e D&D WOTC products.  The game’s premise is what interested me about it, and one of the reason I agreed to join the team. Matt James has described Red Aegis as, “…an epic, millennia-spanning, strategic roleplaying game where you command successive generations of heroes from the setting’s ancient past to the far future –from axe-wielding barbarians to spell hurling wizards and space marines packing gravity hammers, and everything in between.”

De novo isso? Esse pessoal saiu mesmo correndo pra outras "casas" depois do que houve com a 4e? Precisa mesmo que cada um/dupla comece a fazer um jogo novo e o chamem de "épico, incrível e maravilhoso"?

Vou voltar pros jogos Doujin de PC, ganho mais com isso...

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Dicas & Ideias / [13th Age] Como criar: Classes?
« Online: Agosto 21, 2013, 02:30:36 pm »
Então, já devem ter notado que é fácil de criar teu personagem e fazer altas estripulias com Backgrounds e afins, MÂAAAS e as classes? Se eu quiser criar uma classe que siga determinado conceito, como devo proceder?

Pretendo começar algo meio como tem aqui: Touhou Battle Grimoire. O autor converteu os conceitos de algumas personagens em classes e seus golpes em Escolas de Combate (todos para 3.5).

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Dicas & Ideias / ToB: Ancient Temple
« Online: Agosto 20, 2013, 05:52:29 pm »
Ancient Temple

"The things my Youkai-Forged Blades cannot cut are next to none!"-Youmu Konpaku, Ancient Temple Master


Long ago, a noble woman raised as a ghost after her death. Whitout descendants, she declared she would keep running her lands and demanded all the conforts she enjoyed while alive. Most of her previous servants ran away in fear rather than work under an undead, but her loyal gardeners stood behind and did their best to tend the lady's gardens, serve her meals and tea, maintain the house and even patrol the property in the place of the missing guards. The lady was satisfied with being taken care off by this dedicated servants, and never ventured out from her lands. But the legend arose on how a powerful ghost now ruled the area, and many undeads started converging on it. Despite their loyalty, the gardeners were powerless against many of the undeads since their working tools couldn't hurt them, and  all would have died or worst. But the noble ghost intervened, and gifted her loyal servants with powerfull swords that could slice trough the unholy invaders. The gardeners destroyed all the undeads combining their skill honed from years of cuting plants with their new weapons, and their lady was pleased. Altough she was deeply religious and considered wrong to break the cycle of life by granting them immortality, she did greatly expand their lifespans. As for herself, she said she would one day make peace with the wordly affairs and ascend to nirvana, but that's another story. She stayed in this world, and soon her home became an Ancient Temple, with her previous gardeners as powerful and skilled servants.

The gardeners, blessed with  increased lifes, dedicated themselves to develop a martial art that perfectly blended the elegant cuting of plants with the graceful cuting of those who dared to disturb their mistress lands. Some of them did grew weary of this monotonous life as they worked from dawn to night and weren't even geting paid anymore, leaving their  home to see the world, showing their special skill trough the land. Luckily for them the ghost mistress never atempted to get them back or showed any kind of spite, altough some wonder if she simply doesn't care as long as there's at least one servant taking care of her.

Ancient Temple became well renowed, but few can atempt to learn it tough as no other pair of weapons offer the balance and sharpness of a Youkai-Forged Blades and that's essential for unleashing the maneuvers from this school. And only their ghost mistress seems to be know the secret to get new ones, making many aspiring heroes to travel to her lands. The gardeners left behind always rise their children under this school, creating young martial artists of incredible skill. The favored weapons of this discipline are the Youkai-Forged blades that take the form of one-handed slashing melee weapons. The Discipline Skill is Profession(Gardener), as in order to know how to cut flesh and soul at the same time one must first learn how to gracefully cut trees and flowers. Altough some question if this philosophy is really true, the fact that it's upholded by gardener-warriors with centuries of experience that serve an aparently mad ghost doesn't leave much room for discussion if you wish to learn it.

This school is available only to those who take the Netherworld Gardener feat.

New Feats
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Youki Konpaku, fabled first master of Ancient Temple.


Maneuvers


1st level

Aceptance of Life and Death: Strike–strike fear on an oponent with one of your swords while cuting out the fear from an ally.
Moment of Eternity: Boost-Fully focus on the task at hand.
200 Hell Realm Flowers in 1 Slash:Strike-Move at extreme speed while slicing a nearby oponent.
Intolerant Avici: Counter–punish oponent that missed an attack against you.
Fasting of the Young Ghost: Stance–partially separate your soul from yourself.

2nd level
Insightful Swords: Strike–release wave of energy from your blades.
Beast Realm Brute Sword: Strike–Combine your slashes with basic combat maneuvers.
Netherworld Reflection Slash: Counter–deflect ranged attacks with your swords.
Karmic Punishment of the Idle and Unfocused : Boost–next sucessful attack on the round may daze oponent, or you hit an ally under mental influence to bring them back to senses.

3rd level
Flashing Slash Formation as Karma Gust: Strike–Move even faster while slicing with both your swords.
Storybook of the Ghost Realm:Stance- divide your soul even more.
Asura Realm Ascension to NirvanaStrike-Smite your target with the beauty from your attacks.
Retribution of the Ten Hungry Kings:Boost- Your blades launch energy slashes

4th level
Mortal Realm Rise from Delusion:Strike–break out from negative condition and strike with both swords.
Flashing Cherry Blossoms: Boost–glowing flower petals fall around you concealing your next move.
Disappearing Elegance: Strike–gracefully vanish out of sight, then slice from impossible angles.
Obsession with the Present World:Boost-All your attacks this turn may daze your oponents.

5th level
Meditation  of Life Ending Sword: Strike-Attack with both swords, oponent may die if you hit with both, or bring back the recently deceased.
Floral Nirvana: Counter-Remove yourself from reality for a moment.
Ghostly Wheel of Pain:Boost-Turn your soul into a copy from yourself, forming a circle of rebirth.
God's Flashing Slash as Karma Gust:Strike-move an impossible distance in a moment while slicing all who opose you.

6th level
Tower Watching Blade's Bullet-Cutting Third Eye:Counter-block an enemy attack by striking even harder.
Five Signs of the Dying Deva:Strike–Your blows reveal your oponent's doom, stripping them of their defenses.
Delusion of Enlightenment: Stance–Become able to shoot waves of energy with all your attacks.
Slashing a Flower Upon One's Head:Strike-Cut only what must be cut, traping an  oponent or freeing an ally.

7th level
Displeasure of the Seven Sins-Boost-Purify yourself to remove all ill effects.
Slash Clearing the Six Senses: Strike–Ignore the illusions of reality to strike at your target's true core.
Approaching Disillusion :Strike- Slash the boundaries of reality itself around you, creating dangerous rifts.

8th level

Attainment of Eternal Truth:Boost-See everything as it truly is, then close the gap with your target.
Deva Realm's God Swords: Stance–Pour your soul into your blades, greatly strenghtening them.
Slash of The Eternity: Strike- Attack oponent with both blades, attacks keeps repeating themselves untill one of you is defeated.
Secret of Life and Death:Strike-Utterly destroy your oponent, or bring back those who passed away.

9th level
Six Realms Ageless Obsession:Stance–Enter the border between life and death to attain extreme power, cannot keep it for long.
Paschal Moon-Reflecting Satellite Slash:Strike-Clear all obstacles in your path before striking with the power of the moon.

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Sistemas & Cenários / 13th Age Touhou
« Online: Julho 12, 2013, 11:14:49 pm »
Um pequeno (e provável inútil) projeto em "fazer coisas" de Touhou pro 13th Age. Pode ser que demore pra vir algo novo, mas é que não tenho muita experiência com esse sistema.

Também é provável que eu mude de ideia e junte outros sistemas aqui e mude o nome do tópico, mas só o futuro dirá.

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Sistemas & Cenários / Monstros & Magia - OSR Novo e Velho
« Online: Junho 21, 2013, 02:16:04 pm »


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O mercado de RPG está efervescente, com inúmeras publicações aqui no Brasil e lá fora, uma boa parte delas impulsionada por projetos de Financiamento Coletivo, o que por um lado é horrível, pois o impulso consumista que move alguns jogadores de RPG nos impossibilitam de adquirir tudo de bom que aparece.

Após considerar por algumas horas, extremamente intrigado pela proposta de um novo RPG, adquiri uma cópia na DriveThruRPG do Monsters & Magic, um RPG da Mindjammer Press e escrito por Sarah Newton (Mindjammer, Legends of Anglerre, Achtung! Cthulhu).

http://www.forjarpg.net/2013/06/monstros-magia/

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