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Sistemas & Cenários / Re:Fã de RQ esculacha D&D
« Online: Maio 11, 2013, 12:33:21 pm »Se não me engano um dos sistemas apreciado pelo Atmo foi inspirado em videogames...
Deve ser algum que começou assim, e não pegou uma franquia famosa e a transformou nisso que é hoje.Citarhttp://www.rpgcodex.net/content.php?id=8309
On the subject of exact rules, did Wizards take inspiration from computer or board games for the rules in the previous editions? If so, could you name some that were especially important? Do you see these more exact rules as something that could help the game make the transition to video-games and board games and other environments where there is no GM to make a ruling? If so, does the new edition's focus on modularity make it harder to make a boardgame or videogame based on it?
As far as I know, 4th edition was the first set of rules to look to videogames for inspiration. I wasn’t involved in the initial design meetings for the game, but I believe that MMOs played a role in how the game was shaped. I think there was a feeling that D&D needed to move into the MMO space as quickly as possible and that creating a set of MMO-conversion friendly rules would help hasten that.
Pô, Atmo, tu tá citando DE NOVO o Mearls, onde ele diz CLARAMENTE:
Citar
I wasn’t involved in the initial design meetings for the game
Isso é achismo dele. E mesmo que não fosse achismo, você ainda não explicou QUAL o problema de pegarem elementos de vídeo-games para aprimorar a jogabilidade de D&D.
Eu acho uma iniciativa ótima, existe MUITA literatura acerca de game design para vídeo-games (Paul Schuytema, Jesse Schell, Katie Sellen, entre outros), mas pouco ou nenhum sobre RPG de mesa (só consigo lembrar do The Forge, e nem sei se conta). Qual é o que tem mais literatura sobre o que é divertido ou não, o que o jogador espera ou não, o que é profundidade ou o que é complexidade?
Vídeo-games, lógico.