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Posts - Macnol

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Off-Topic / Re:Revista Época Afirma Que “A Dublagem Venceu as Legendas
« Online: Junho 10, 2012, 09:19:36 pm »
Deixa eu matar a charada pra vocês:

As distribuidoras de filmes, e as empresas de TV por assinatura, estão desesperadas com a internet.

Já virou cotidiano de uma parte enorme da população baixar filmes e seriados pela internet, geralmente muito antes que essas empresas se mexam pra trazer eles ao Brasil.

O detalhe? Essas primeiras versões são sempre legendadas, porque a versão dublada depende dessas empresas.

Como essas empresas vão lutar contra isso? Censurar a internet, não conseguem. Cortar os downloads, não conseguem. Resta... desmoralizar as legendas. Fazer o público achar que é muito melhor ver dublado, e - olha que coincidência - na internet é mais difícil/demorado obter a versão dublada!

Então, bora fazer lobby pros cinemas colocaram SÓ VERSÕES DUBLADAS dos filmes, e COMPRAR matéria(s) em revista(s) de circulação nacional pra fazer propaganda da maravilhosa dublagem. Não me venham dizer que essa matéria da Época é uma reportagem; é só um infomercial descarado.

Velho, LER 30 PÁGINAS EM DUAS HORAS. Até uma criança de 10 anos consegue fazer isso. E é uma REVISTA, escrita com LETRAS em um monte de PAPEL, dizendo que não. Vão se foder!

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Linha Direta / Re:LERDIDEIS
« Online: Junho 09, 2012, 12:17:38 pm »
OK, próxima pergunta:

A velocidade muda se você navegar sem fazer login?

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Sistemas & Cenários / Re:[D&D Next] Ranger Design
« Online: Junho 09, 2012, 01:25:55 am »
Creio que devemos isso unicamente ao D'ri'zz't.

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Linha Direta / Re:LERDIDEIS
« Online: Junho 09, 2012, 12:55:58 am »
Interessante, quer dizer que não é só uma questão de onde está usando, mas também qual navegador?

Alguém mais confirma diferença grande de um navegador pro outro?


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Linha Direta / Re:LERDIDEIS
« Online: Junho 08, 2012, 07:55:56 pm »
Fiz um teste, limpando o cache do fórum e otimizando as tabelas. Me avisem se notarem diferença.

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Sistemas & Cenários / Re:[D&D Next] Ranger Design
« Online: Junho 08, 2012, 02:09:24 pm »
O que deixa implícito que são temas específicos pra Rangers, ou pelo menos é nisso que eu vou acreditar até que provem o contrário.

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Off-Topic / Re:Qual o melhor navegador no momento?
« Online: Junho 08, 2012, 01:42:23 pm »
Olha, na página eles prometem mundos e fundos - vou baixar em casa pra conferir.

Peguei a versão de android e pareceu bem levinho.

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Sistemas & Cenários / Re:[D&D Next] Ranger Design
« Online: Junho 08, 2012, 11:04:47 am »
Achei um artigo bem morno, porque ver só essas declarações vagas sobre o conceito de uma classe não significam muito enquanto não tivermos ela no papel pra conferir... mas também acho estranho esse negócio de atrelar luta com duas armas a uma classe. Coloca isso no Tema, pombas!

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Vídeo Game / Re:Novos Indie Bundles
« Online: Junho 07, 2012, 08:07:52 pm »
Hahaha, não. Super Meat Boy é um jogo de ação (plataforma) focado em ação rápida e fases curtas, e bem famoso por sua dificuldade e inúmeras, inúmeras mortes sangrentas até conseguir passar cada uma.

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Off-Topic / Re:Spell Pipoca
« Online: Junho 07, 2012, 02:54:08 pm »
Esse fillme parece uma puxação de saco totalmente descarada pros gamers de 25 ou 30 anos, apelando pra personagens conhecidos e sátira de jogos modernos.

Perfeito! Quero ver isso agora. Me dá. ME DÁ!

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Sistemas & Cenários / Re:Playtest do DnD Next
« Online: Junho 07, 2012, 01:11:05 am »
Uma ótima resposta nos comentários do artigo do Cook:

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Ian Harac wrote:
Jun. 6th, 2012 02:51 pm (UTC)
Sorry, I need to disagree, a lot.
Part I, due to stupid comment length limits.)

I've been DMing for 34 years, in dozens of game systems. The ones I use the most are the ones with well defined rules. I do not find they ever hinder player actions - they're still free to try and do anything. What they hinder is the game of "playing the DM" -- of trying to get better odds of success by asking for DM fiat instead of using rules which might be too harsh.

Your chosen examples are good cases of why "logic", in the absence of mechanics for basic actions, is a bad idea. How hard is to put out a fire by rolling around on the ground? Within whatever action economy the game has, how many actions does it take? Depending on how I "logically" answer those questions, and by "logically", I mean, "based on some stuff I saw in movies, I guess", I change how useful/powerful fire-based effects are. If I establish it takes three rounds to put yourself out and you're helpless during that time, I've made fire more effective than if I say "It takes one round and you're at half defense", or whatever. Given the high degree of abstraction in game rules, there isn't a "right" answer, and "realistic" isn't always right -- but "consistent" and "balanced" are important. If you want fire to be powerful, you make the effects of being on fire harsh -- but that's the game designer's job, not mine. I can edit the rules if I want to change them for my game, but I shouldn't have to design them on the fly, or see my campaign go up in smoke (heh) because I made a bad call in the heat (heh, again) of the moment.

Can you jump the pit? How far can a human jump? If they're wearing plate armor? If they're not a human, but a dwarf? If they get a running start? I don't know! Leaving it up to "what seems logical" creates a powerful, subconscious, tendency to go with "what I want to happen", which is the worst thing for a DM to do.

Or take your itching powder example: Good lord, you're presenting the worst kind of DM pixelbitching as a feature, not a bug? I don't want to play "Guess what the DM will think is the most 'logical' course of action." I want to be told "You can end the effect with a full round action; describe what you're doing." or, at most, "You can end the effect with a full round action, Standard difficulty; If you describe an unusual or especially effective action, the DM may reduce this to Easy difficulty." Hell, I'd even accept something that provided a more concrete base for the DM to work from, starting with a generic "End Condition" action and suggesting "This is a fine powder. Brushing it off is distracting; doing so gives +5 to the roll but the character can take no other action. It can removed by one round in water, or by a Level 2 Wind or Telekinesis effect. Use these as a guideline for similar actions." This doesn't restrict you. It doesn't say, "You can do ONLY THIS, no matter what." If provides a sufficient framework that the DM can make an *informed* judgment about actions not explicitly mentioned, and the listed actions and their consequences set player expectations as to what they can accomplish.(Very important; a lot of players in rules-light games constantly look for the "I Win" button, the single, quick, action that will lead to victory without a die roll or skill use in sight.)

Citar
Part II:

You don't need tedious, detailed, rules to accomplish a lot. To use a D&D 4e example, if you're on fire with "save ends", the "save" includes all of the likely quick activities you'd take to end the fire: Patting it out, splashing yourself with water, etc. "Normal" or "quick" actions are subsumed in the basic roll. A DM should grant a bonus to the save if the player sacrifices an action to "do something", going beyond the assumed actions.

Lastly, "logic" isn't as, well, logical, as you'd think. The imagined world exists tenuously, distributed among the DM and all the players. Each is seeing a slightly different world; the DMs description may be interpreted differently by all players, and DMs mental image may be so strong, for him, that he's not aware of the details he isn't explicitly mentioning. We choose a few words to convey a wealth of small details:"A busy factory". "A crowded bar". When the time comes for specifics -- are there conveyer belts I can climb on? Are the tables in the bar bolted to the floor, or loose and easily flipped? -- if the players act on their mental image, they can be stymied if it doesn't match the DMs. Further, things like "What's possible?" depend on different personal experiences, or different tastes in fantasy and SF, or different expectations of what a given character can do, how easy or hard something can be. Pointing out that rules are often incomplete, or so abstract they can lead to comical or implausible situations, is not a good excuse for not having rules. Sure, it's ridiculous that, by pure D&D rules, every foot race between humans results in a perfect tie. Likewise, overly strict rules that try to deny DM adjudication, even when they lead to SOD-breaking results, or which don't even attempt to abstract anything happening in the game world, but are purely floating mechanics, are a problem -- 4e, especially early on, offers a lot of examples of this, too many dead horses to beat now.

My experience with the kind of "DM Logic" gaming you're advocating, and the reasons you give for why it's good, tell me it's a lot like Communism. It sounds great on paper and fails hideously in the real world, but people are so enamored by the idea they keep trying it, ignoring past failures because this time, it will be different. ("But this is how games WERE back in the early days!" Yes, and if you look at early issues of Dragon or A&E, or the first wave of D&D clones and competitors, you'll see that the first focus was changing this -- of adding rules, rules, rules, and more rules, often insanely detailed to the point of total brokenness, but the idea that we all used to live in the Gamer's Paradise where there were no rules until the dark overlords FORCED them on us is utter bull. We (the nascent, late 1970s, gaming community) wrote thousands of pages of bad, incomprehensible, and broken rules -- because they were better than no rules.)

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Sistemas & Cenários / Re:Playtest do DnD Next
« Online: Junho 06, 2012, 10:08:06 pm »
Um ótimo artigo falando sobre o estado atual do playtest de D&D, e fazendo uma comparação bem convincente com programas de computador em fase Alpha:

http://critical-hits.com/2012/06/05/flying-by-the-fill-in-your-gaps/

Acho que vale bem a pena internalizarmos o quanto o sistema ainda está incompleto, e que isso não é necessariamente de propósito; aquilo que achamos que é "deixado vago para o mestre decidir" talvez não seja realmente, e está apenas vago porque são áreas que não foram trabalhadas ainda.

E aqui o novo blog post do Monte Cook, onde ele deixa claro que, se continuasse na WotC, é na direção de "menos regras, tudo nas mãos da 'lógica do Mestre' como era na 1e" que o D&D iria.

http://montecook.livejournal.com/254395.html

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Off-Topic / Re:Qual o melhor navegador no momento?
« Online: Junho 06, 2012, 08:21:55 pm »
O Opera não me dá problemas, mas sinto MUITA falta do Evernote Webclipper, que usei no Chrome e adorei.

Ainda assim, continua sendo meu navegador primário em casa. A leveza com que ele lida com trocentas janelas abertas ao mesmo tempo, e a facilidade de customização (especialmente mouse gestures e atalhos de teclado) ainda são fatores insubstituíveis pra mim.

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Linha Direta / Re:LERDIDEIS
« Online: Junho 06, 2012, 03:16:14 pm »
Tenho uma suspeita sobre a causa, mas só vou poder testar se acontecer de novo.

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Linha Direta / Re:LERDIDEIS
« Online: Junho 06, 2012, 03:00:04 pm »
Mas vocês continuam sentindo lentidão? Porque me parece que normalizou.


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